четверг

Додатки до конспекту уроку-проекту (11 клас)



Додаток 1
Треба слову радощів додати.
Щоб уміло душу звеселяти.
Треба слову мудрості додати,
Щоб уміло все життя згадати.

Перлини народної мудрості
Про щастя 


Всякий свого щастя коваль
Не родися красна, а родися щасна
Не родись багатий , а родись щасливий
Щастя без розуму – торбина дірява
Щастя біжить, а нещастя летить
Щастя має ноги, а біда роги
Моє щастя таке, як тої курки, що качата водить
Як не було талану, не буде й долі
При нещасті і розумний подурнішає
Із щастя та горя скувалася доля
Щастя розум одбирає, а нещастя повертає
Що буває, те й минає
Хто горя не бачив, той і щастя не знає
Справжнє щастя завжди попереду
Щастя знає, кого шукає

У ЧОМУ ЩАСТЯ ?

В грошах? –
За копійку  аж труситься
Скупий, аж синій
Як мед, то ще й ложкою
Дайте мені та ще й моїм дітям
Срібло-злото тягне чоловіка в болото
З золотом, як з вогнем : і тепло  з ним, і небезпечно
Совісті менше – грошей більше
Багатий бідного не знає
Хоч за гріш – та по-панськи
Убрався в жупан – і дума, що пан


У добрих харчах? -
Найміть мене обідати
Своє з’їв і на моє зазіхає
Ласий, як кіт на ковбаси
Оце їсть! аж поза вухами лящить
Як молодим бував, то сорок вареників з’їдав, а тепер хамелю-хамелю і насилу п’ятдесят умелю
Сирого не їм, печеного не хочу, вареного не можу


В ощадливості? –
У скупого все по обіді
Скупий складає, а щедрий споживає
І сам не гам, і другому не дам
Як «на», то чує, а як «дай», то глухий!
У нього не розживеться і серед зими льоду


У високих чинах та славі?  -
Роздайся, море, жаба лізе!
Задер носа й кочергою не дістанеш!
Забули воли, як телятами були
Не дивись високо – запорошиш око!
Сказано : велика птиця - горобець!
На гріш амуніції, на десять амбіції
І півень на своєму смітті гордий
Хвалений борщ на двір виливають
Багато диму – мало тепла
Задирай голову настільки, щоб  шапка не злетіла

В настирливості ? –
Звабиш калачем – не одженеш і бичем
Просили на дорозі, щоб не був на порозі
У кого совісті нема, нема й сорому
Посади свиню за стіл, вона й ратиці на стіл
У Сірка очей позичив, та й байдуже
Не можна в двері – я в кватирку
Унадився , як свиня в моркву

В поспішності?  -
Скорий поспіх – людям посміх
Поспішили – людей насмішили
Не квапся проти невода рибу ловить
Не хапайся поперед батька в пекло
Коли ще косовиця – а ми вже сіно возимо
Вовка не вбив, а вже шкуру продає
Риба у воді, а він до неї петрушку кришить
І з-під стоячого підошву випоре
Де не посій, там і вродиться
Ще книжки в сумці, а вже хлопці на думці


У спокійній вдачі? –
Моя хата скраю
Моє діло півняче: проспівав, а там хоч і не розвидняйсь
Мені аби місяць світив, а зорі  як хочуть
Його й кури загребуть
Тихший води, нижчий трави
В тихому болоті чорти водяться
Тихий-тихий, а в вухо влізе


В умінні говорити? –
За погані речі треба бити в плечі
Таке говорить , що до купи не збереш
Учений шпак говорить всяк
В закритий рот муха не влетить
Хоч варила не варила, аби добре говорила
Інший торочить , аж дратвою строчить
Плете, що слина до губи принесе
Тринди-ринди , з маком борщ
Нащо нам музики, коли в нас довгі язики
Бесіди багато, а розуму малувато

Справжнє щастя у

-         Любові (чоловік у домі – голова, а жінка -  душа)
-         Мирі (коли тихо – не буде лиха; пташці – воля, людині - мир)
-         Здоров'ї (найбільше багатство – здоров'я; здоров'я маємо – не дбаємо, а стративши - плачем )
-         родинній згоді (ладом усе можна; де нема добре, а дома краще)
-         вірі в добро  (добре ім’я – найкраще багатство; доброму скрізь добре)
-         дружбі (дерево міцне корінням, а людина друзями; берись дружно – не буде сутужно )
-         правді (все минеться – одна правда останеться; правда і в морі не втоне)
-         знаннях  (здобудеш освіту – побачиш більше світу; учись змолоду – пригодиться на старість)
-         праці  (гірко поробиш – солодко з’їси; на дерево дивись, як родить, а на людину, як робить)
-         пошані від людей  (кого почитають, того й величають; хто людям добра бажає, той і собі має)
-         щедрості (до доброї криниці стежка утоптана; світ не без добрих людей)




ДОДАТОК 2

Ілюстрації до теми «В чому щастя людини?»









Додаток 3
Група №5
"Чому мало щастя?"
Мета : з’ясувати необхідні складові щастя сучасної молодої людини.
Завдання : розробити анкету, провести анкетування серед старшокласників ліцею, діагностувати результати, оформити їх у вигляді діаграми.
Результати діагностування :
1. Як ви вважаєте, чому так мало щасливих людей? (див. діаграму знизу)

2. Чому щастя і успіх для багатьох тотожні поняття ?
Без успіху не може бути щастя – 60%
Успіх – це кар’єра , а кар’єра – це щастя – 19 %
Успішний означає багатий і щасливий  - 13 %

3. Чи можна бути щасливим, не будучи багатим ?
Так – 70 %
На – 2 %
Швидше ні – 27 %

4. Чи потрібна щасливим людям любов оточуючих ? (див. діаграму знизу)

5. Чи всі талановиті люди щасливі ?
Так  - 4%
Не обов’язково – 53 %
Ні – 40%
Не знаю – 3 %


6. Чи можна бути щасливим, страждаючи від кохання ?
Так – 24 %
Ні – 35 %
Мабуть ні – 37 %
Швидше так – 4 %

Висновок : для щастя людині потрібно
 любов оточуючих  - 32 %,
середні доходи – 25 %,
щире кохання – 32 %,
необхідний успіх (везіння) -  25% і зовсім не    обов’язково бути генієм, щоб бути щасливим!

Додаток 4
КАРТКА ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ

_____________________                                                                                                                                          11  Б клас
                (дата)

ТЕМА ПРОЕКТУ :  Що таке щастя людини ?

            № п/п
                       Група №
Оцінка за роботу над проектом
                                Назва дослідження
                     Прізвище учня
                    Самооцінювання
                       Оцінювання однокласників
                   Оцінювання вчителем
                    Підсумкова оцінка
                      1
               Група №1
                                      презентація проекту+буклет "Щастя людини"





                       2
               Група №2
                                         випуск бюлетеня 
          "Щаслива сорочка"






                     3
                Група №3
                            презентація проекту " Що таке щастя з точки зору  народної моралі"






                     4
               Група №4
                          презентація Інтернет-сайту "Щасливці"






                     5
                Група №5
                      Анкетування «Чому мало щастя?»





                    6
                 Група №6
                                 Творчі роботи «У чому щастя людини?»






                       7
                Група №7
                          Створення формули щастя







Особливі думки ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Комментариев нет:

Отправить комментарий